Veelgestelde vragen

Winkels

Kan ik gratis parkeren?

Bij alle drie de winkels kan er gratis geparkeerd worden. Er zijn ook invalidenparkeerplaatsen gereserveerd voor de winkel entree.

Is het mogelijk een artikel te bestellen?

Ja, veel meubelen als banken, tafels en stoelen kunnen in een andere kleur/maat besteld worden. Vraag naar de mogelijkheden en de voorwaarden bij de informatiebalie in de winkel of neem contact op met de klantenservice. Cash & carry artikelen (kleine woonaccessoires etc.) kunnen niet (na-)besteld worden.

Zijn er rolstoelen beschikbaar in de winkels?

In de winkels zijn meerdere rolstoelen aanwezig.

Accepteert Loods 5 cadeaubonnen?

Loods 5 heeft eigen cadeaupassen die je in de winkel en online kunt kopen van € 10,-, € 25,-, € 50,- en € 100,-. De ontvanger kan de cadeaupas in de winkels en online gebruiken en deze blijft geldig tot het te besteden bedrag volledig gebruikt is. De passen zijn niet inwisselbaar bij Loods 5 Keukens of tegen contanten. Loods 5 accepteert geen andere cadeaupassen.

Kunnen jullie ook het Loods 5 magazine per post versturen?

Dit is mogelijk via onze website. Het Loods 5 magazine is te koop voor €1,00 in alle Loods 5 Winkels (zo lang de voorraad strekt). Voorlopig niet in de buurt van een Loods 5 filiaal? Geen enkel probleem, bekijk hem hier digitaal.

Heeft Loods 5 een catalogus?

Het assortiment van Loods 5 verandert dusdanig snel, dat een up to date catalogus met alle artikelen onmogelijk is. Wel verschijnt ieder halfjaar het Loods 5 magazine, bomvol inspiratie en sfeer.

Ik wil graag werken bij Loods 5, zijn er vacatures?

Als je graag in een creatieve, inspirerende en dynamische omgeving wilt werken, is het werken bij Loods 5 echt iets voor jou. Bekijk hier de vacatures!

Is Loods 5 bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, meer informatie over de bereikbaarheid van de winkels vind je hier.

Ik heb een suggestie of een klacht, waar kan ik die melden?

We doen er alles aan om de best mogelijke service te bieden, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Je kunt telefonisch contact met ons opnemen via 088-6550555 (dagelijks bereikbaar van 10:00 tot 17:30 uur) of een bericht sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Waar kan ik terecht voor zakelijke aanvragen?

Loods 5 en Loods 5 Webshop heeft als concept een shop-in-shop te zijn. Dit houdt in dat de producten die zijn weergegeven niet van Loods 5 zelf zijn. Om deze reden is het niet mogelijk om zelf prijzen of prijsafspraken over de producten te maken. Het is aan de deelnemers zelf om een korting aan te bieden aan de klant ja of nee.

Zakelijke aanvragen kunnen wel ingediend worden als het om volume orders gaat of orders van specifieke producten/deelnemers.

Er zal dan navraag worden gedaan of hierover een korting gegeven kan worden.

Welke Loods 5 winkel is het grootst?

Zaandam is het grootste met 20.000 m2, daarna volgt Amersfoort met 17.000 m2 en de kleinste maar zeker niet de minste Sliedrecht met 15.000 m2.

Wat zijn de openingstijden en wanneer zijn de koopzondagen?

  • Loods 5 Amersfoort

  • ma 10 - 17:30 uur
  • di 10 - 17:30 uur
  • wo 10 - 17:30 uur
  • do 10 - 17:30 uur
  • vr 10 - 21:00 uur
  • za 10 - 18:30 uur
  • zo 10 - 17:30 uur
  • Loods 5 Zaandam

  • ma 10 - 17:30 uur
  • di 10 - 17:30 uur
  • wo 10 - 17:30 uur
  • do 10 - 17:30 uur
  • vr 10 - 17:30 uur
  • za 10 - 18:30 uur
  • zo 10 - 17:30 uur
  • Loods 5 Garage

  • ma 10 - 17:30 uur
  • di 10 - 17:30 uur
  • wo 10 - 17:30 uur
  • do 10 - 17:30 uur
  • vr 10 - 17:30 uur
  • za 10 - 18:30 uur
  • zo 10 - 17:30 uur
  • Loods 5 Sliedrecht

  • ma - za 10 - 17:30 uur

Ik hoorde dat je bij Loods 5 niet met contant geld kunt betalen. Klopt dat?

Ja, dat klopt. Sinds 6 juli 2015 accepteert Loods 5 (alle vestigingen) geen contanten. Dit noemen we "cashless". Het cashless gaan brengt vele voordelen met zich mee zoals het veiliger maken van onze winkels. Voor jou, maar ook voor ons personeel.

Je kan nu betalen met:

  • PIN
  • Credit Cards (MasterCard, Visa, Maestro)
  • Loods 5 Tegoedkaart en Cadeaukaart

Mag ik mijn hond meenemen?

Nee helaas, geleidehonden uitgezonderd.

Webwinkel

Ik heb een klacht, waar kan ik dit melden?

We doen er alles aan om de best mogelijke service te bieden, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Je kunt telefonisch contact met ons opnemen via 088-6550555 (dagelijks bereikbaar van 10:00 tot 17:30 uur) of een bericht sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Waarom zijn de transporttarieven in de webwinkel anders dan in de winkels?

Online kunnen wij scherpere transporttarieven aanbieden, omdat goederen doorgaans rechtstreeks vanuit een centraal magazijn worden geleverd. Dat wil zeggen, dat deze meubels reeds ingepakt zijn en dus sneller in te laden in de vrachtwagens van onze externe transporteurs. Dit (kosten-) voordeel wordt uiteraard doorgezet naar de klant. Vanuit de Loods 5 winkels wordt transport vanaf de verkoopunit naar het adres van de klant aangeboden door onze eigen Loods 5 vrachtwagens.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kan bij het afrekenen een afwijkend afleveradres of factuuradres invullen.

Zijn de artikelen in mijn winkelwagen of op mijn verlanglijstje voor mij gereserveerd?

Nee. Artikelen op de website blijven voor iedereen beschikbaar ook al heb je deze in je winkelwagen of op je verlanglijstje geplaatst.

Wat is het IBAN nummer van Loods 5 Web B.V. ?

De Loods 5 Web B.V. bankgegevens zijn:

IBAN: NL55 RABO 0113 2261 95

Bank: Rabobank

Is het mogelijk om mijn bestelling toe te voegen als ik later pas een account aanmaak?

Uit privacy overwegingen mag en kan Loods 5 geen lopende bestellingen (gast gebruiker) later toevoegen aan een account (ingelogde gebruiker). Maakt u als klant een account aan, plaatst u dan een bestelling, dan kunt u de bestelling en voortgang volgen. Plaatst u als gast (zonder account) eerst een bestelling, maakt daarna een account aan, is bestelling niet te zien of te volgen.

Uit welke betaalwijzen kan ik kiezen in de webwinkel?

Loods 5 accepteert:

  • iDEAL
  • Mastercard
  • Visa
  • iDEAL
  • Loods 5 Tegoedpas of Cadeaukaart (nieuwe passen met krascode)

Loods 5 Transport

Hoe werkt Loods 5 Transport?

Het totale aankoopbedrag dient voor de transportdatum volledig door Loods 5 ontvangen te zijn, voor de veiligheid van onze chauffeurs is het niet mogelijk te betalen bij aflevering. De te bezorgen artikelen, die direct uit de winkel zijn verkocht, dienen te worden voorzien van een duplicaat aankoopbewijs en vooraf gecheckt te zijn op eventuele gebreken en beschadigingen. Zo weet je zeker dat je precies dat artikel thuis bezorgd krijgt wat je zelf hebt uitgezocht. Aflevering geschiedt binnen twee weken na aankoop conform de afspraak op de aankoopbon en vindt plaats tussen 08:00 en 18:00 uur. Een half uur voordat de chauffeur en de bijrijder arriveren bij het afgesproken adres nemen zij telefonisch contact op. Bij afwezigheid wordt er een nieuwe bezorgafspraak gepland en worden nogmaals de transportkosten in rekening gebracht.

Loods 5 Garage

Betalen bij Loods 5 Garage

Zoals al onze winkels is ook Loods 5 Garage cashless. Je kan dus uitsluitend per pin betalen.

Adres Loods 5 Garage

  • Stormhoek 20
  • 1506 SW Zaandam
  • Telefoonnummer: 088-6550555

Ruilen en retouren

Mag ik een artikel dat ik in een van de winkels gekocht heb ruilen of retourneren?

Ben je van gedachte veranderd? Ruilen of retourneren is in principe geen probleem. Wel gelden de gebruikelijke voorwaarden zoals binnen 14 dagen bij de winkel van aankoop, het tonen van de originele aankoopbon en het artikel is onbeschadigd en niet gebruikt en zit nog in de originele verpakking

Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kunt bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden. Hetzelfde geldt voor betaling met PIN, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen.

Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen.

Let op: het is niet mogelijk op maat gemaakte artikelen, Garage artikelen of artikelen van de Vintage afdeling te ruilen of te retourneren.

Als ik een artikel wil retourneren, krijg ik dan mijn geld terug?

Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kunt bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden. Hetzelfde geldt voor betaling met PIN, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen.

Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen.

Waar vind ik het retourformulier als ik in de winkel heb geshopt?

Je kunt altijd een retourformulier downloaden en printen als je geen tijd hebt om je aankoop terug te brengen naar de winkel. Klik hier voor een om het retourformulier te downloaden.

Hoe lang duurt het voordat het bedrag van een retourzending weer op mijn rekening staat?

Via de mail ontvang je een ontvangstbevestiging. Dit kan twee dingen betekenen:

Heb je met een eigen account ingelogd

Loods 5 heeft je retouraanvraag ontvangen. Zodra Loods 5 het artikel heeft ontvangen, streven wij ernaar het aankoopbedrag en de verzendkosten van de heenzending binnen vijf werkdagen teruggestort te hebben op de betaalmethode die voor de aankoop gekozen is. Let op: verzendkosten heenzending worden alleen teruggestort, wanneer de complete bestelling is geretourneerd.

De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Je kunt de artikelen ook kosteloos afgeven in een van onze vestigingen.

Heb je geen account?

We hebben je retourzending succesvol ontvangen. Wij streven ernaar het aankoopbedrag en de verzendkosten van de heenzending binnen vijf werkdagen teruggestort te hebben op de betaalmethode die voor de aankoop gekozen is. Let op: verzendkosten heenzending worden alleen teruggestort, wanneer de complete bestelling is geretourneerd.

De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Je kunt de artikelen ook kosteloos afgeven in een van onze vestigingen.

Ik wil mijn overeenkomst herroepen

Dit formulier kun je gebruiken om de overeenkomst te herroepen. Vul het formulier volledig in en verstuur het samen met je order.

Hoe meld ik een retourzending aan?

Er zijn twee manieren om een retourzending aan te melden. Voor de eerste methode moet je een Loods 5 account hebben, voor de tweede is dit niet noodzakelijk. Volg de volgende stappen

Ik heb een Loods 5 Account

  1. Log in bij je Loods 5 account, bekijk de order historie en selecteer de bestelling welke je wilt retourneren. Selecteer alleen de artikelen die je terug wilt sturen en verstuur het retourverzoek. Je krijgt vervolgens je retournummer.
  2. Download het retourformulier of gebruik het meegeleverde exemplaar, je hoeft alleen het retournummer bovenaan in te vullen.
  3. Verpak de artikelen in een stevige doos zodat ze niet beschadigen. Plak het adreslabel van het formulier op de doos.
  4. Verstuur het pakket. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening, daarom verrekenen we de kosten van een onvoldoende of ongefrankeerde zending met je terugbetaling.
  5. Bewaar de verzendbevestiging goed, je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging als het pakket is aangekomen in ons magazijn.
  6. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending storten we het aankoopbedrag terug op je rekening of cadeaukaart.

Ik heb geen Loods 5 account

  1. Download het retourformulier of gebruik het meegeleverde exemplaar en vul het volledig in.
  2. Verpak de artikelen in een stevige doos zodat ze niet beschadigen. Plak het adreslabel van het formulier op de doos.
  3. Verstuur het pakket. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening, daarom verrekenen we de kosten van een onvoldoende of ongefrankeerde zending met je terugbetaling.
  4. Bewaar de verzendbevestiging goed, je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging als het pakket is aangekomen in ons magazijn.
  5. Binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending storten we het aankoopbedrag terug op je rekening of cadeaukaart.

Waar vind ik het retourformulier?

Het retourformulier vind je in het pakket bij je bestelling. Je kunt altijd een nieuw exemplaar downloaden en printen. Klik hier voor een nieuw retourformulier.