Winkelvoorwaarden
Wanneer je winkelt bij Loods 5, doe je eigenlijk zaken met een bonte verzameling ondernemers, groothandelaren, importeurs en winkeliers. We noemen ze liever onze deelnemers. Loods 5 zorgt ervoor dat alles in de winkels op rolletjes loopt en dat jij een fijne winkelomgeving hebt. De artikelen die je in onze winkels vindt, zijn van de deelnemers tot je ze afrekent, maar we zijn altijd jouw aanspreekpunt. Wat er ook gebeurt.
Contact
Voor vragen over onze winkels en de artikelen, kan je altijd contact opnemen met Loods 5 klantenservice:
- Telefonisch van ma t/m vr: 09:30 – 12:30 uur
- WhatsApp: Op dit moment gesloten
- E-mail: Altijd open
- Gebruik het contactformulier
Artikel 1. Toepasselijkheid
Wanneer je iets koopt bij Loods 5, doe je zaken met ons. Daarom willen we graag een aantal zaken met je afspreken. Deze afspraken worden gemaakt tussen jou en Loods 5. Onze deelnemers mogen aanvullende voorwaarden aangeven bij een verkoop, maar als die afspraken tegen de onze ingaan, zijn ze niet geldig. Omdat Loods 5 een Nederlands bedrijf is en onze winkels in Nederland gevestigd zijn, is op deze voorwaarden het Nederlands recht van toepassing.
Artikel 2. Ons assortiment
We werken zowel voor jou als voor onze deelnemers. Omdat ons hele assortiment afhankelijk is van het aanbod van de deelnemers, blijven de artikelen ook tot het moment van verkoop in hun bezit. De deelnemer bepaalt de prijs, levertijd en voorraad van ieder artikel in de winkel. Omdat een fout in een klein hoekje zit, rekenen we op je begrip wanneer er overduidelijk foutieve informatie wordt gecommuniceerd over een artikel. De deelnemers hebben het recht om andere prijzen te hanteren in de webshop dan in de winkel, maar alle prijzen zijn altijd inclusief btw.
Artikel 3. De kassabon
We streven ernaar om een papiervrije winkel te worden, maar natuurlijk kan je gewoon een geprinte kassabon of orderbevestiging bij je aankoop krijgen. Liever nog sturen we je het aankoopbewijs per e-mail toe. Handig, want dan kan je de bon nooit kwijtraken.
Artikel 4. Ruilen of retourneren
Volgens ons passen jij en je aankoop perfect bij elkaar, maar mocht je de match zelf toch niet zo succesvol vinden, dan kan je je aankoop altijd terugbrengen. We hanteren bij retourneren de volgende voorwaarden:
-
Als je niet tevreden bent met een artikel, of wanneer het toch niet goed past in je interieur, heb je 14 dagen bedenktijd. Een artikel dat je kocht in de winkel, kan je alleen in de winkel retourneren of omruilen, hiervoor heb je na de 14 dagen bedenktijd nog maximaal 14 dagen de tijd. Retourneer je aankoop altijd in de originele verpakking en met een aankoopbewijs. Je mag een ander artikel uitzoeken in de winkel, krijgt een cadeaubon of het aankoopbedrag terug. Mocht het niet lukken om binnen de bedenktijd het artikel retour te brengen, dien je dit te melden binnen de 14 dagen bedenktijd, anders kan Loods 5 de retour weigeren.
- Kies je ervoor om het aankoopbedrag terug te krijgen, dan storten we het bedrag terug op de pinpas, creditcard of cadeaukaart die je hebt gebruikt om te betalen. Een online aankoop kan je terugbrengen in de winkel, maar mag je ook per post terugsturen. Bij een online aankoop storten we het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Ook wanneer je het artikel in de winkel retourneert. Heb je je online bestelling betaald met een cadeaukaart, dan krijg je het ook op je cadeaukaart terug. Daarom vragen we je om deze goed te bewaren. We storten het bedrag namelijk terug op je gebruikte kaart.
- Na levering heb je het artikel 14 dagen op zicht. Mochten er tijdens deze periode gebruikssporen ontstaan, dan kunnen we een lager bedrag dan het aankoopbedrag retourneren. Maak de verpakking voorzichtig open en gooi het niet weg, die hebben we nodig wanneer je het artikel terugbrengt.
Voor sommige artikelen maken we een uitzondering op de retourregels, deze mag je dus niet retourneren:
- Op bestelling gemaakte artikelen
- Gloei- en spaarlampen
- Levende planten of (droog-) bloemen
- Etenswaren
- Beddengoed
- Cadeaukaarten
- Diensten en services van Loods 5 (zoals montage)
- Alle artikelen uit Loods 5 Garage (Zaandam)
Artikel 5. Garantie
Natuurlijk krijg je bij ons de garantie waar je wettelijk recht op hebt. Sommige deelnemers geven daarnaast aanvullende garanties of bieden die tegen een meerprijs aan. Deze aanvullende garanties worden altijd op je aankoopbewijs vermeld.
Onze artikelen in de online Garage Sale (de online outlet) vormen een uitzondering op de garantie die Loods 5 biedt. Indien een artikel beschadigd of defect is, vermelden we dit altijd duidelijk in de artikeltekst. Voor schade of een defect waarvan we je in de artikeltekst op de hoogte hebben gebracht, kan je geen aanspraak maken op de garantie.
Artikel 6. Transport
We bezorgen je aankoop graag bij je thuis. Hiervoor kunnen we verschillende transportbedrijven inschakelen. Je aankopen in de webshop worden gratis thuisbezorgd (enkel bij onze cadeaukaarten rekenen we €3,75 verzendkosten), in de winkels brengen we altijd verzendkosten in rekening. De transportvoorwaarden vind je bij de informatiebalie in de winkels. Let op, omdat we met verschillende transportbedrijven werken, hebben we ook verschillende voorwaarden per transporteur.
Voor we je aankoop kunnen bezorgen dient de complete betaling voldaan te zijn. Het is niet mogelijk om aan de deur bij de bezorgers te betalen. Indien er sprake is van een openstaande restbetaling ontvang je hier per mail een betaalverzoek voor.
Artikel 7. Betalen
We zijn een cashless winkel, dit betekent dat je bij ons niet met contant geld kan betalen. We accepteren pin, creditcards en uitsluitend onze eigen cadeaukaarten. Artikelen die op voorraad zijn, moeten volledig worden afgerekend voordat je ze naar huis meeneemt of laat bezorgen.
Je kan bij ons ook artikelen kopen die pas geproduceerd worden wanneer je de order bij ons plaatst, wel zo duurzaam. In dit geval zullen we bij het plaatsen van de order vragen om een aanbetaling. Dit is nooit meer dan 25%. Wanneer het artikel klaar is om te leveren dient het restbedrag overgemaakt te worden. In onze webshop betaal je altijd het volledige aankoopbedrag en is een aanbetaling niet van toepassing.
Bedenk je je tijdens de periode tussen het plaatsen van de order en het leveringsmoment? Dan is het in sommige gevallen nog mogelijk om de order te annuleren, hier kunnen kosten aan verbonden zijn tot maximaal de waarde van de aanbetaling. Neem bij een annulering altijd contact op met onze klantenservice.
Artikel 8. Klachten
Ben je onverhoopt niet tevreden over het artikel of de service, dan kan je natuurlijk contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen beoordelen wat we voor je kunnen betekenen. Omschrijf het probleem duidelijk, houd je aankoopbewijs bij de hand en zorg eventueel voor foto’s van het artikel, zodat we je snel kunnen helpen. Het contactformulier vind je hier.
Controleer je aankopen bij levering goed op eventuele beschadigingen of incompleetheid. Wanneer er sprake is van een schade of manco, dien je dit binnen 24 uur schriftelijk te melden via klantenservice@loods5.nl onder vermelding van je ordernummer en aangevuld met beeldmateriaal. Bewaar het originele verpakkingsmateriaal goed wanneer je een schade of een manco meldt. Heb je het verpakkingsmateriaal weggegooid, dan kunnen we je klacht helaas niet verder in behandeling nemen.
Artikel 9. Geschillen
Als we er toch niet samen uit komen, vragen we een onafhankelijke partij om advies. Natuurlijk gaan we er niet van uit dat het zover komt.
Artikel 10. Wijzigingen
Alle wijzigingen met betrekking tot deze voorwaarden vermelden we op onze website loods5.nl.