Winkel
Kan ik informatie krijgen over de voorraad in de winkels?
Helaas, het is niet mogelijk actuele voorraadinformatie uit onze winkels te verstrekken. Gezien het grote aantal deelnemers die dagelijks nieuwe artikelen binnenbrengen in hun units, kan Loods 5 geen exacte aantallen van jouw favoriete item aangeven. Voorraadinformatie in onze webshop is wel actueel en geldt alleen voor online bestellingen.
Zijn er rolstoelen beschikbaar in de winkels?
In de winkels zijn meerdere rolstoelen aanwezig.
Mag ik mijn hond meenemen?
Nee, hoe klein ze ook zijn, dit mag helaas niet. Vanwege hygiënische maatregelen zijn alleen geleidehonden welkom in onze winkels en restaurants. We maken geen uitzonderingen voor andere honden of huisdieren, ook niet wanneer je jouw huisdier vervoert in een draagtas, of kar.
Is het mogelijk om met Bancontact te betalen?
Je kan in onze fysieke winkels met Bancontact betalen.
Welke Loods 5 winkel is het grootst?
Zaandam is onze grootste winkel met 19.000 m2, gevolgd door Amersfoort met 19.000 m2, daarna komt Sliedrecht met 15.000 m2, dan Maastricht met 10.000 m2 en de kleinste winkel - en tevens onze nieuwste winkel - Duiven met bijna 12.500 m2.
Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen in de winkels?
Onze winkels zijn cashless, dat houdt in dat je niet met contant geld kan betalen. Betaal in onze winkels met pinpas (Maestro, V PAY of Bancontact) of betaal met creditcard (Visa of Mastercard). Natuurlijk accepteren we ook de Loods 5 cadeau- of tegoedkaart. Die is geldig in al onze winkels (ook in onze restaurants).
Is er wat te doen voor kids in de winkels?
Tijdens alle schoolvakanties ligt er in onze winkels een apenspeurtocht voor de kids klaar bij onze informatiebalie. De informatiebalie is te vinden bij de ingang van de winkel. De grote apenknuffels zijn verspreid en verstopt door de hele winkel. Weten je kinderen ze allemaal te vinden? Dan wacht er een mooie prijs op ze! Ouders mogen ook meedoen ;-).
Kan ik gratis parkeren?
Bij onze winkels in Amersfoort, Duiven, Sliedrecht en Zaandam kan je gratis parkeren. Daar zijn ook invalidenparkeerplaatsen gereserveerd voor de entree van de winkel. Bij Loods 5 Maastricht parkeer je betaald op het parkeerterrein naast de winkel. Er zijn op dit moment geen oplaadpalen voor elektrische auto's aanwezig op onze parkeerplaatsen. Bezoek de website van de gemeente waar je winkelt voor een oplaadpaal bij jou in de buurt om je auto op te laden.
Is Loods 5 bereikbaar met het openbaar vervoer?
Ja, je vindt meer informatie over de bereikbaarheid van onze winkels door op de gewenste winkel te klikken.
Wat zijn de openingstijden en wanneer zijn de koopzondagen?
Op zoek naar onze openingstijden? Bekijk hier de meest actuele openingstijden.
Webwinkel
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, je kan bij het afrekenen een afwijkend afleveradres of factuuradres invullen.
Wat is het IBAN nummer van Loods 5 Web B.V.?
Let op; iedere winkel én de webshop heeft een eigen IBAN rekeningnummer. Wil je een restbetaling voldoen, of ben je om een andere reden op zoek naar ons rekeningnummer? Gebruik dan het IBAN-nummer dat op je factuur of op de orderbevestiging staat.
Ik heb een klacht, waar kan ik dit melden?
We doen er alles aan om de best mogelijke service te bieden, maar er kan helaas iets mis gaan. Stuur ons een bericht via het contactformulier. Zorg ervoor dat je de onderstaande punten doorgeeft bij een klacht, dan kunnen we je zo snel en zo goed mogelijk helpen:
- Ordernummer
- Foto's
- Aankoopbewijs
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn gratis in onze webshop. We rekenen wel €3,75 voor het versturen van onze cadeaukaart, zodat we zeker weten dat jij of de ontvanger 'm goed ontvangt.
Waarom zijn de transporttarieven in de webshop anders dan in de winkels?
Online kunnen we scherpere transporttarieven aanbieden, omdat goederen doorgaans rechtstreeks vanuit een centraal magazijn worden geleverd. Dat wil zeggen, dat deze meubels reeds ingepakt zijn en dus sneller in te laden in de vrachtwagens van onze externe transporteurs. Dit (kosten-)voordeel wordt uiteraard doorgezet naar de klant. Vanuit de Loods 5 winkels wordt transport vanaf de verkoopunit naar het adres van de klant aangeboden door onze eigen Loods 5 vrachtwagens.
Zijn de producten in mijn winkelwagen of op mijn verlanglijstje voor mij gereserveerd?
Nee, producten in de webshop blijven voor iedereen beschikbaar, ook al heb je deze in je winkelwagen of op je verlanglijstje geplaatst.
Is het mogelijk om mijn bestelling toe te voegen als ik later pas een account aanmaak?
Uit privacy overwegingen mag en kan Loods 5 geen lopende bestellingen (gastgebruiker) later toevoegen aan een account (ingelogde gebruiker). Maak als klant een account aan, plaats je dan een bestelling, dan kan je de bestelling en voortgang volgen. Plaats je als gast (zonder account) eerst een bestelling en maak je daarna pas een account aan, dan is bestelling niet te zien of te volgen.
Uit welke betaalmogelijkheden kan ik kiezen in de webshop?
In onze webshop accepteren we de volgende betaalmogelijkheden: iDEAL, Mastercard, Visa en onze Loods 5 Cadeaukaart (nieuwe passen met krascode).
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Leuk dat je een bestelling hebt geplaatst bij Loods 5! We geven de verwachte levertijden altijd op de productpagina weer. Deze levertijd vind je vervolgens ook terug in het orderoverzicht dat je per e-mail ontvangt. Zodra je bestelling klaar is voor verzending, ontvang je van de pakketdienst of transportpartner een bericht dat jouw aankoop onderweg is! Als je een Loods 5 account hebt, kan je de status daar ook terugvinden. Dit kan zijn in de vorm van een trackingcode per e-mail of bijvoorbeeld een telefonisch gemaakte afleverafspraak (bij grote meubels).
De verwachte levertijden zijn altijd een indicatie. Tijdens drukke periodes kan het voorkomen dat jouw bestelling later wordt geleverd dan je verwacht. Bijvoorbeeld omdat er meer tijd nodig is om je order te verwerken of vanwege drukte rondom de pakketbezorging. We rekenen hierbij op jouw begrip.Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Je ontvangt een e-mail met een track & trace code zodra je bestelling is verzonden. Hiermee kan je je bestelling volgen.
Hoelang is de levertijd?
De levertijd varieert per product. De meeste producten worden binnen 5 werkdagen geleverd. Je vindt de geschatte levertijd op de productpagina en op de orderbevestiging.
Veelgestelde vragen
Wat is de garantie op de meubels?
De standaardgarantie op onze meubels is 2 jaar, sommige producten hebben een langere garantietermijn.
Waar kan ik terecht voor zakelijke aanvragen?
Loods 5 en Loods 5 webshop hebben als concept een shop-in-shop te zijn. Dit houdt in dat de producten die zijn weergegeven niet allemaal van Loods 5 zelf zijn. Om deze reden is het niet mogelijk om zelf prijzen of prijsafspraken over de producten te maken. Het is aan de deelnemers zelf om een korting aan te bieden aan de klant ja of nee.
Zakelijke aanvragen kunnen wel ingediend worden als het om volume orders gaat of orders van specifieke producten/deelnemers. Er zal dan navraag worden gedaan of hierover een korting gegeven kan worden.
Kan ik de winkel telefonisch bereiken?
Helaas is het niet mogelijk om onze winkels telefonisch te bereiken. Onze klantenservice staat voor je klaar om al je vragen over onze winkels in Amersfoort, Duiven, Maastricht, Sliedrecht en Zaandam te beantwoorden.
Ik wil graag werken bij Loods 5, zijn er vacatures?
Als je graag in een creatieve, inspirerende en dynamische omgeving wil werken, is het werken bij Loods 5 echt iets voor jou. Bekijk onze vacatures!
Accepteert Loods 5 cadeaukaarten?
Loods 5 heeft eigen cadeaukaarten die je in de winkel en online kan kopen van €10, €25, €50, en €100. De ontvanger kan de cadeaukaart in de winkels, ons restaurant en in de webshop gebruiken. Deze blijft geldig tot het te besteden bedrag volledig gebruikt is. Er is dus geen verloopdatum.
De cadeaukaarten zijn niet inwisselbaar voor contanten. Loods 5 accepteert geen andere cadeaukaarten, je kan bij ons dus niet betalen met een VVV bon of andere tegoedkaarten.Heeft Loods 5 een catalogus?
Het assortiment van Loods 5 verandert dusdanig snel, dat een up to date catalogus met alle producten onmogelijk is. Op onze online inspiratiepagina vind je het laatste nieuws en de laatste interieurtrends. Deze trends vind je ook terug in onze 5 winkels.
Is het mogelijk een product te bestellen?
Ja, veel meubels als banken, tafels en stoelen kunnen in een andere kleur/maat besteld worden in onze winkels. Vraag naar de mogelijkheden en de voorwaarden bij de informatiebalie in onze winkels of neem contact op met onze klantenservice. Cash & carry producten in de winkels (kleine woonaccessoires etc.) kunnen niet (na-)besteld worden.
Ik heb een suggestie of een klacht, waar kan ik die melden?
We doen er alles aan om de best mogelijke service te bieden, maar er kan helaas iets mis gaan. Stuur ons een bericht via het contactformulier op de klantenservice pagina. Zorg ervoor dat je de volgende informatie doorgeeft bij een klacht, dan kunnen we je zo snel en zo goed mogelijk helpen: ordernummer, foto's en je aankoopbewijs.
Mag ik mijn aankoop bij een andere winkel terugbrengen?
Als je iets hebt gekocht bij een Loods 5 winkel en je jouw aankoop terug wil brengen of omruilen bij een andere Loods 5 winkel, is dat geen enkel probleem! Lees alles over ruilen en retouren van je producten. Let op, ook als je iets hebt gekocht in onze webshop op Loods5.nl, mag je het product retourneren bij 1 van onze 5 winkels.
Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?
Is jouw bestelling beschadigd geleverd? Vervelend! We snappen dat je teleurgesteld bent en helpen je graag zo snel mogelijk aan een product zonder deuk of kras. Om je snel te kunnen helpen vragen we je foto's te maken van de beschadiging en deze samen met je ordernummer door te geven via het contactformulier op onze klantenservice pagina. Let op, bewaar de originele verpakking van het product!
Wanneer kan ik antwoord op mijn vraag verwachten?
We werken er hard aan om je vraag snel te beantwoorden! Het kan zijn dat het druk is bij onze klantenservice, waardoor het wat langer duurt voor je antwoord krijgt. Kijk ondertussen bij de veelgestelde vragen of bij de volgende onderwerpen; bestellen & betalen, bezorging & levertijden of ruilen & retourneren.
Goed voorbereid!
Neem je contact op met onze klantenservice via het contactformulier of via de telefoon? Zorg dan dat je ons alle belangrijke informatie geeft, zoals je ordernummer, foto’s van een eventuele klacht en je aankoopbewijs, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen!Kan ik bestellen vanuit België?
Het is via onze webshop niet mogelijk om jouw bestelling te laten leveren in België. Wil je toch heel een graag een bestelling plaatsen en woon je binnen een straal van 150 km van 1 van onze 5 winkels? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de klantenservice pagina. Dan kijken we samen naar de eventuele mogelijkheden. In sommige gevallen kunnen we rechtstreeks vanuit onze winkels tegen een vergoeding met Loods 5 transport bij je bezorgen.
Phishing en nepacties
Het komt wel eens voor dat er nepberichten in omloop zijn op Facebook, WhatsApp en Instagram met betrekking tot bepaalde acties en/of kortingen. Deze zijn nep en bedoeld voor SPAM- en phishing doeleinden. In deze nepberichten wordt vaak een korting of cadeau aangeboden. Ga hier niet op in! Twijfel je? Neem dan altijd contact op met onze klantenservice.
Social media winacties
Bij social media winacties communiceren we te allen tijde vanuit ons officiële account. Deze is te herkennen aan het blauwe vinkje.
Kortingen via WhatsApp
Je kan bij ons alleen bestellingen plaatsen in de winkel of in onze webshop. Mocht dit niet lukken of heb je hier vragen over? Neem dan contact op met onze klantenservice.Wat betekent full service leveren?
Wordt jouw bestelling full service bij je thuis geleverd, maar weet je niet zeker wat dit precies inhoudt? Bekijk bezorging & levertijden voor meer informatie.
Hoe doe ik mee aan de winactie via de nieuwsbrief?
Op zoek naar inspiratie? Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Loods 5 en ontvang wekelijks een goede dosis aan interieurinspiratie. Zodra je abonnee bent, maak je elke maand kans op een Loods 5 Cadeaukaart t.w.v. €100.
De voorwaarden op een rijtje:- Elke maand wordt er willekeurig een winnaar gekozen
- De winnaar krijgt een persoonlijk bericht
- Elke maand maak je opnieuw kans om te winnen (dus ook als je al ingeschreven bent)
Hoe check ik het saldo van mijn Loods 5 Cadeaukaart?
Heb je een Loods 5 Cadeaukaart gekregen? Mazzelaar! Check je saldo.
Ruilen en retouren
Als ik een artikel wil retourneren, krijg ik dan mijn geld terug?
Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 Cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kan bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden. Hetzelfde geldt voor betaling met PIN, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen. Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen.
Hoe meld ik een retourzending aan?
Ben je niet tevreden met je online aankoop? Wat jammer! Volg de deze stappen om je bestelling te retourneren:
- Download het retourformulier of gebruik het meegeleverde exemplaar en vul het volledig in.
- Verpak de artikelen in een stevige doos, zodat ze niet beschadigen. Plak het adreslabel van het formulier op de doos.
- Verstuur het pakket. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening, daarom verrekenen we de kosten van een onvoldoende of ongefrankeerde zending met je terugbetaling.
- Bewaar de verzendbevestiging goed, je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging als het pakket is aangekomen in ons magazijn.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending storten we het aankoopbedrag terug op je rekening of Loods 5 Cadeaukaart. Let op! Heb je in 1 van onze winkels geshopt? Dan kan je je aankopen alleen daar ruilen of retour brengen.
- Download het retourformulier of gebruik het meegeleverde exemplaar en vul het volledig in.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Ben je niet tevreden met je online aankoop? Wat jammer! Volg onderstaande stappen om je bestelling te retourneren:
- Download het retourformulier of gebruik het meegeleverde exemplaar en vul het volledig in.
- Verpak de artikelen in een stevige doos, zodat ze niet beschadigen en plak het adreslabel van het formulier op de doos.
- Verstuur het pakket. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening, daarom verrekenen we de kosten van een onvoldoende of ongefrankeerde zending met je terugbetaling.
- Bewaar de verzendbevestiging goed, je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging als het pakket is aangekomen in ons magazijn.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending storten we het aankoopbedrag terug op je rekening of Loods 5 Cadeaukaart. Let op! Heb je in 1 van onze winkels geshopt? Dan kan je je aankopen alleen in de winkel ruilen of retour brengen. Dit kan bij onze infobalie bij de ingang van onze winkels.
- Download het retourformulier of gebruik het meegeleverde exemplaar en vul het volledig in.
Ik wil mijn overeenkomst herroepen, hoe doe ik dat?
Dit formulier kan je gebruiken om de overeenkomst te herroepen. Vul het herroepingsformulier volledig in en verstuur het samen met je order.
Mag ik een in de winkel gekocht product ruilen of retourneren?
Ben je van gedachte veranderd? Ruilen of retourneren is in principe geen probleem. Wel gelden de gebruikelijke voorwaarden, zoals binnen 28 dagen bij de winkel van aankoop, het tonen van de originele aankoopbon en het product is onbeschadigd en niet gebruikt en zit nog in de originele verpakking
Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kan bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden. Hetzelfde geldt voor betaling met pin, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen.
Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen. Let op: Op maat gemaakte artikelen, lichtbronnen, bloemen, planten, beddengoed, cadeaukaarten en aankopen bij Loods 5 Garage kan je niet ruilen of retourneren.Hoelang duurt het voordat het bedrag van een retournering weer op mijn rekening staat?
Heb je het product retour gebracht in de winkel?
In de winkel wordt het artikel aangenomen, beoordeeld en ingenomen. In principe wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald.
Heb je het artikel met een Loods 5 Cadeaukaart aangeschaft?
Dan wordt het bedrag teruggestort op de cadeaukaart. Heb je het product retour verzonden met het retourformulier? Bewaar dan altijd goed het verzendbewijs dat je hebt meegekregen. Nadat het product is aangekomen in ons magazijn, wordt het beoordeeld. Indien het retour geaccepteerd wordt, streven we ernaar om het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug te storten op de rekening waarmee je hebt betaald.
Heb je het product met een Loods 5 Cadeaukaart aangeschaft?
Dan wordt het bedrag teruggestort op de cadeaukaart. Let op: de kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Je kan er ook voor kiezen om de producten terug te brengen naar 1 van onze 5 winkels.Waar vind ik het retourformulier?
Loods 5 biedt woon- en lifestyle gerelateerde producten van verschillende importeurs, groothandelaren en fabrikanten aan onder 1 dak. Door dit concept worden je aankopen door ons óf door onze deelnemers naar jou verstuurd. Als het gaat om producten van onze Eigen Collectie, dan worden deze vanuit ons distributiecentrum in Halfweg verstuurd. Mocht je het retourformulier niet in de doos vinden, kan je deze hier downloaden of gebruik het retourformulier voor producten van onze Eigen Collectie.
Loods 5 transport
Hoe werkt Loods 5 Transport?
Het totale aankoopbedrag dient voor de transportdatum volledig door Loods 5 ontvangen te zijn. Voor de veiligheid van onze chauffeurs is het niet mogelijk te betalen bij aflevering. De te bezorgen artikelen, die direct uit de winkel zijn verkocht, dienen te worden voorzien van een duplicaat aankoopbewijs en vooraf gecheckt te zijn op eventuele gebreken en beschadigingen. Zo weet je zeker dat je precies dat product thuis bezorgd krijgt dat je zelf hebt uitgezocht. Aflevering geschiedt binnen 2 weken na aankoop conform de afspraak op de aankoopbon en vindt plaats tussen 8:00 en 18:00 uur. Een half uur voordat de chauffeur en de bijrijder arriveren bij het afgesproken adres, nemen zij telefonisch contact op. Bij afwezigheid wordt er een nieuwe bezorgafspraak gepland en worden nogmaals de transportkosten in rekening gebracht.
Loods 5 garage
Wat is het adres van Loods 5 Garage (Zaandam)?
Stormhoek 20 1506 SW Zaandam Telefoonnummer: 088-6550555
Betalen bij Loods 5 Garage
Zoals in al onze winkels is ook Loods 5 Garage in Zaandam cashless. Betaal met je pinpas (Maestro, V PAY of Bancontact), creditcard (Visa of Mastercard) of Loods 5 Cadeaukaart.
Wat is de Garage (outlet Zaandam)?
In Zaandam (Stormhoek 20) zit onze Garage. Dit is een fysieke outletwinkel waar alles het hele jaar in de sale is. Deze winkel bevindt zich vlakbij onze gewone winkel in Zaandam (Pieter Ghijsenlaan 14B).
De collectie
De producten bij Loods 5 Garage kunnen een kleine beschadiging hebben, maar veel vaker zijn het licht gebruikte showroommodellen, spiksplinternieuwe samples en oudere collecties van inspirerende woonmerken.
Meubels kopen met korting?
Een toffe designbank scoren voor een lagere prijs? Dan ben je bij onze Garage in Zaandam aan het juiste adres!
Voorwaarden
Net als bij onze andere winkels betaal je bij de Garage alleen met je pinpas (Maestro, V PAY of Bancontact), creditcard (Visa of Mastercard) of Loods 5 Cadeaukaart. Je kan niet met contant geld betalen. Je kan je aankopen wél direct meenemen. Helaas is het niet mogelijk om artikelen te reserveren. Past jouw nieuwe vondst niet in je auto? Geen probleem! Onze transportservice brengt je aankopen - tegen een vergoeding - veilig bij je thuis. Omdat de producten in de Garage beschadigd, incompleet of zonder verpakking worden verkocht, kan je ze niet ruilen of retourneren.
Veelgestelde vragen
Staat je vraag er niet tussen?
Neem dan contact op met onze klantenservice.