Ruilen & retourneren
Gekocht in de winkel
Bij Loods 5 kun je jouw aankoop altijd retourneren, wel gelden hierin enkele spelregels. Na het doen van je aankoop heb je 14 dagen de tijd om je aankoop in de winkel te retourneren. Lukt het niet om je aankoop binnen deze 14 dagen te retourneren, dan kan Loods 5 je retour in de winkel weigeren.
Gekocht in de webshop
Ben je toch niet helemaal tevreden met je online aankoop? Dan mag je de artikelen kosteloos retourneren bij een van onze winkels óf op eigen kosten terugsturen via de post. Gebruik hiervoor het herroepingsformulier. Meld binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop de retourzending aan. Als de retour gemeld is binnen de 14 dagen bedenktijd heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om je aankoop terug te sturen.
Terugbetaling
Je ontvangt het aankoopbedrag terug op het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit houdt in dat we het bedrag terugstorten op de bankrekening, creditcard of cadeaukaart waar je de aankoop mee hebt gedaan. We raden daarom aan om een gebruikte cadeaukaart te bewaren tot je zeker weet dat je de aankoop wilt houden. Omdat Loods 5 een cashless winkel is, krijg je het aankoopbedrag nooit contant terug.
Verzending en Transport
De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening.
Mocht het niet lukken om dit zelf te verzorgen, dan kun je uiteraard bij ons informeren wat het tarief van een eventuele afhaalopdracht zal zijn. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Gekocht in de winkel
Als je nieuwe aanwinst toch niet helemaal in je interieur past of niet aan je verwachtingen voldoet, mag je het ongebruikte artikel binnen 14 dagen in de originele verpakking en met kassabon ruilen of retourneren in de winkel. Zie hier de winkelvoorwaarden.
Let op: Op maat gemaakte artikelen, (droog)bloemen, planten, beddengoed, cadeaukaarten en aankopen bij Loods 5 Garage kun je niet ruilen of retourneren.
Terugbetaling
Je ontvangt het aankoopbedrag terug op het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit houdt in dat we het bedrag terugstorten op de bankrekening, creditcard of cadeaukaart waar je de aankoop mee hebt gedaan. We raden daarom aan om een gebruikte cadeaukaart te bewaren tot je zeker weet dat je de aankoop wilt houden. Omdat Loods 5 een cashless winkel is, krijg je het aankoopbedrag nooit contant terug.
Transport
Als je aankoop is geleverd door Loods 5 Transport of een andere vervoerder, halen zij je retourzending ook weer thuis op. Neem contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken. Loods 5 is niet aansprakelijk voor de kosten van de retourzending.
Ruilen & Retouren FAQ
Als ik een artikel wil retourneren, krijg ik dan mijn geld terug?
Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kunt bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden. Hetzelfde geldt voor betaling met PIN, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen.
Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen.
Hoe lang duurt het voordat het bedrag van een retournering weer op mijn rekening staat?
Heb je het artikel retour gebracht in de winkel?
In de winkel wordt het artikel aangenomen, beoordeeld en ingenomen. In principe wordt het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Heb je het artikel met een cadeaukaart aangeschaft? Dan wordt het bedrag teruggestort op de cadeaukaart.
Heb je het artikel retour verzonden met het retourformulier?
Let op: de kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Je kunt er ook voor kiezen om de artikelen terug te brengen naar de winkel.
Hoe meld ik een retourzending aan?
Ben je niet tevreden met je online aankoop? Wat jammer! Volg de deze stappen om je bestelling te retourneren:
- Download het retourformulier hier of gebruik het meegeleverde exemplaar en vul het volledig in.
- Verpak de artikelen in een stevige doos zodat ze niet beschadigen. Plak het adreslabel van het formulier op de doos.
- Verstuur het pakket. De kosten van een retourzending zijn voor eigen rekening, daarom verrekenen we de kosten van een onvoldoende of ongefrankeerde zending met je terugbetaling.
- Bewaar de verzendbevestiging goed, je krijgt per e-mail een ontvangstbevestiging als het pakket is aangekomen in ons magazijn.
- Binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending storten we het aankoopbedrag terug op je rekening of cadeaukaart.
Let op! Heb jij in één van onze winkels geshopt? Dan kun je je aankopen alleen daar ruilen of retour brengen.
Ik wil mijn overeenkomst herroepen
Dit formulier kun je gebruiken om de overeenkomst te herroepen. Vul het formulier volledig in en verstuur het samen met je order.
Mag ik een in de winkel gekocht artikel ruilen of retourneren?
Ben je van gedachte veranderd? Ruilen of retourneren is in principe geen probleem. Wel gelden de gebruikelijke voorwaarden zoals binnen 14 dagen bij de winkel van aankoop, het tonen van de originele aankoopbon en het artikel is onbeschadigd en niet gebruikt en zit nog in de originele verpakking
Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kunt bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden. Hetzelfde geldt voor betaling met PIN, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen.
Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen.
Let op: Op maat gemaakte artikelen, lichtbronnen, bloemen, planten, beddengoed, cadeaukaarten en aankopen bij Loods 5 Garage kun je niet ruilen of retourneren.